ארצי EMG מכון

המכון לבדיקות אולטרסאונד

במכון אולטרסאונד הפרטי ברחובות מבצעים מגוון בדיקות על ידי רופא מומחה – רדיולוג בכיר. פענוח ותוצאות ניתנות מיד עם תום הבדיקה.

  • בדיקת אולטרסאונד מוגדרת כבדיקה רפואית אבחנתית, ומקנה לרוב החזר של כ 80% למבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים או קולקטיביים.

תחומי בדיקות האולטרסאונד המבוצעות במכון כוללות:

מערכת השרירים והשלד – אולטרסאונד אורתופדי לסוגיו

– אולטרסאונד עורקי צוואר

– כלי דם כולל אאורטה

 – איברי בטן

– כללי

מהי בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד קרויה גם בדיקת על קול או על שמע, הינה טכניקת הדמיה המבוססת על גלי קול בתדר גבוה מזה שאוזן האדם יכולה לשמוע. באמצעות מתמר המונח על גוף הנבדק שולח המכשיר גלי קול בתדר גבוה, שאינו נשמע לאוזן האנושית, וקולט את גלי הקול המוחזרים אליו ובונה מהם תמונה של איברי הגוף הנסרקים.

בדיקות אולטרסאונד אורתופדיות

בבדיקת האולטרסאונד האורתופדי נסרקים מפרקי הגוף דהיינו הכתף, המרפק, שורשי כפות הידיים, מפרק הירך, מפרק הברך, והקרסול בחיפוש אחרי קרעים בגידים ברצועות או בשרירים, דלקות במפרקים, נוזלים חריגים בחלל הפרק, וגידולים. כמו כן נסרקות הרקמות הרכות השטחיות בחיפוש אחרי גושים, גידולים, דלקות , בצקות, או קולקציות נוזליות. לבדיקות האולטרסאונד האורתופדי לא נדרשת הכנה.

אולטרסאונד כתף

משמשת לאבחון מצבים כגון : קרע בגיד, ברצועה או בשריר. דלקת במפרק הכתף, הצטברות נוזלים או בצקת בחלל המפרק. שינויים ניוונים בסחוס המפרקי כתוצאה מדלקת פרקים, כאב בכתף.

אולטרסאונד שורש כף היד - המטרות:

1 – אבחון תסמונת התעלה הקרפאלית

2 – בדיקה ואפיון השרירים והגידים במפרק כף היד

3 – איתור דלקות

4 – בדיקת העצב המדיאני

אולטרסאונד כתפיים - המטרות:

1 – אבחון הסתיידויות, שינויים ניווניים.

2 – איתור קרעים בגידים

3 – איתור גושים / ציסטות

4 – בדיקת טווח תנועה של המפרק

אולטרסאונד מרפק - המטרות:

1 – בדיקת תסמונת "טניס אלבו" ( מרפק טניס ) לאבחון תהליך דלקת/ניווני

2 – אבחון קרעים בשרירים סביב המרפק

3 – אבחון הסתיידויות בגידים

4 – אבחון דלקות ואפיון גושים

אולטרסאונד קרסול - המטרות:

1 – איתור דלקות או קרעים בגידים סביב הקרסול

2 – בדיקה ואפיון גיד אכילס

3 – הדגמת הרצועות בקרסול

4 – אבחון דלקות ואפיון גושים

אולטרסאונד ברך - המטרות:

1 – בדיקת המיניסקוס ( הסחוס הטבעתי )

2 – בדיקה מצב הרצועות הצדדיות לאבחון קרעים

3 – בדיקת מצב הגידים

4 – אבחון נוזלים וציסטות

מהן ההכנות לבדיקת אולטרסאונד?

לכל בדיקת אולטרסאונד קיימת הכנה המתאימה לה בהתאם לסוג האברים הנבדקים. בהזמנת התור לבדיקה ניתנות הנחיות להכנה הנדרשת. ישנן בדיקות אולטרסאונד שאינן מצריכות הכנה מוקדמת, חוץ מאשר הסרת בגדים או תכשיטים מהאיבר הנבדק. ישנן בדיקות שאליהן יש להגיע לאחר צום של כמה שעות, כמו אולטרסאונד בטן, או בשלפוחית שתן מלאה – כדי לסייע להשגת תמונות הדמיה טובות יותר של הרחם, של השחלות או של הערמונית.

כיצד מתבצעת בדיקת אולטרסאונד?

בזמן הבדיקה מורח הבודק ג'ל שקוף על עורו של הנבדק. ללא הג'ל לא תתקבל תמונה אבחנתית (עובדה זו קשורה לפיזיקה של גלי הקול). בזמן הבדיקה שוכבים בדרך כלל על מיטה. הרופא מורח על האזור הנבדק כמות קטנה של ג'ל שקוף על בסיס מים המסייע להעביר את גלי הקול. לאחר מכן הוא מעביר על אזור הבדיקה מכשיר ידני שנקרא מתמר. המכשיר הזה משדר גלי קול בתדר שאוזן אנושית אינה מסוגלת לשמוע. המתמר קולט את החזר הקול מהאיברים ומתרגם את התנודות לאותות חשמליים. מחשב מעבד את האותות האלה ומתרגם אותם לתמונות המוצגות על מסך. במהלך הבדיקה ייתכן שיבקשו ממך לשנות מדי פעם תנוחה כדי לבדוק אזורים שונים. ייתכן שיבקשו ממך גם לעצור את הנשימה לזמן קצר

מה משך הזמן של בדיקת אולטרסאונד?

הבדיקה נמשכת בדרך כלל כ־30 דקות – תלוי באזור הנבדק ובסיבה לביצוע הבדיקה.

מהן היתרונות של בדיקת אולטרסאונד?

ראשית הבדיקה אינה כרוכה בחשיפה לקרינה ונחשבת בטוחה לנשים בהריון לילדים ולמטופלים הנדרשים לבצע בדיקה בתדירות גבוהה. אולטרסאונד היא בדיקה בטוחה, אמינה וזמינה שבעזרתה ניתן לקבל תמונות מדויקת של אזורים רבים בגוף.

מתי יש צורך בבדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד הינן בדיקות אבחנתיות במצבים שונים ומגוונים. הבדיקות מתבצעות בהתאם להפניית רופא , אשר מחליט על סוג הבדיקה לפי התסמינים של המטופל ובהתאם להיסטוריה הרפואית שלו. במכון  האולטרסאונד הפרטי ברחובות מבצעים מגוון רחב של בדיקות עלי ידי רדיולוג בכיר ומנוסה בתחום.

מה מרגישים במהלך בדיקת אולטרסאונד?

בדיקת אולטרסאונד אינה מכאיבה. לכל היותר ישנה  תחושת אי־ נוחות קלה במהלך הבדיקה, בשל כך שהבודק לוחץ לעיתים את המתמר על האיברים הנבדקים כדי להשיג תמונה טובה יותר.

מהן התחושות לאחר בדיקת אולטרסאונד?

הבדיקה לא אמורה להשפיע על ההרגשה של הנבדק . ברוב המקרים ניתן לחזור לפעילות רגילה מיד לאחריה, אלא אם ניתנה תרופת הרגעה לפני הבדיקה.

מתי מתקבלות תוצאות בדיקת אולטרסאונד?

במכון האולטרסאונד ברחובות תוכלו לבצע בדיקות בזמינות גבוהה ובאיכות מעולה. הבדיקות מבוצעות על ידי רופא רדיולוג בכיר .הרופא הרדיולוג הינו מומחה לבדיקות הדמיה, והוא מפענח את התוצאות ומוסר לנבדקים את תוצאות הבדיקה מיד עם תום הבדיקה . עם דו"ח הבדיקה יש  לחזור אל הרופא המפנה.

המטופלים במכון אולטרסאונד ברחובות נהנים מזימון תור מהיר, שרות אישי, ובדיקה ופענוח מהיר על ידי רופא מומחה בתחום האולטרסאונד.

כדאי לדעת – בדיקת אולטרסאונד מוגדרת בדיקה רפואית אבחנתית ומאפשרות לרוב החזר של כ 80% למבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים של חברות הביטוח. למידע נוסף וזימון תור, נא להתקשר לטל' 051-5563282

נגישות

המכון לבדיקות EMG, ממוקם בסמוך לצירי תחבורה ראשיים, עם מתחם חניות נוח ונגיש

הכוונה וייעוץ מומחים

במידת הצורך, אנו מסייעים בהכוונה והמשך ייעוץ / טיפול עם הגורם המקצועי המתאים ביותר (נוירולוג, אורתופד כף רגל/כף יד/כתף/גב, ראומטולוג ועוד)

זמינות

אנו עומדים לרשותכם 7 ימים בשבוע לזימון תור, המתבצע לרוב תוך 72 שעות כולל פענוח מיידי

רפואה אישית

מטופלינו נהנים משרות אישי מהיר ויעיל, 7 ימים בשבוע ,וליווי אישי החל מרגע הפניה, בדיקת ההתאמה לבדיקה, זימון תור מהיר ופענוח מיידי על ידי רופא מומחה בעל ניסיון בתחום